Vyprávějte příhody! Klidně i u pracovního pohovoru.

Komerční sdělení | 08.11.2018

Umění vyprávět je okouzlující, ale i důležité. Každý známe někoho, kdo umí vyprávět tak, že ostatní ztichnou a poslouchají. Vypravěčů „od přírody“ však není mnoho. Dobrá zpráva ale je, že se této dovednosti můžete učit a zlepšovat se v ní.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vyprávějte příhody! Klidně i u pracovního pohovoru.

Vypravěčstvím zaujmete nejen v osobním životě, tato dovednost se vám překvapivě může hodit i při hledání práce, konkrétně při pohovoru. Proč? Lidé většinou už vědí, že by se ve svém profesním životopise i v motivačních dopisech měli zmínit o svých měkkých dovednostech. Že jsou pracovití, loajální, komunikativní, ochotní se učit novým věcem, empatičtí, motivovaní, kreativní, že mají nadšení pro obor, případně proklientský přístup.

Toto jsou skutečně výrazné hodnoty, které zaměstnavatelé u uchazečů vyhledávají a oceňují. Pokud to ovšem nejsou jen prázdné fráze z inzerátů. Proto mají personalisté v záloze velmi jednoduchou otázku: „Tady píšete, že jste tvořivý. Můžete nám, prosím, ze svého profesního života uvést nějaký příklad, kdy se projevila vaše kreativita?“

A řada lidí není na tuto prostou otázku připravena. Prostě si do životopisu napíší fráze, které vidí v inzerátech a o víc se nestarají. Přitom právě dotaz na konkrétní příklad ze života se v záplavě naučených vět u pohovorů dá od personalistů očekávat.

Ve vzdělávacích kurzech projektu PROKOP (Prohlubování kompetencí pro zvýšení zaměstnatelnosti), který realizuje Fond dalšího vzdělávání a je financován z ESF - OP Zaměstnanost a státního rozpočtu ČR, vedeme naše klienty k tomu, aby dokázali namíchat pro vyprávění své pracovní historky koktejl napětí, zajímavých detailů, vtipu, obraznosti a happyendu.

Nemějte tedy z této otázky obavu, je to perfektní příležitost odlišit se od jiných. Stačí být připraven. Mít u každé informace ze životopisu a motivačního dopisu připravenou příhodu, příklad, ukázku. Píšete o sobě, že umíte zvládat stres? Tak se připravte na vyprávění třeba té příhody, jak vám coby kuchaři na horské chatě nepřivezli zásobovači kvůli kalamitě suroviny, a vy jste přesto dokázali uvařit pro šedesát lidí z toho, co zbylo v lednicích a ve skladu. Máte být sice hlavní postavou, ale nezapomeňte na ostatní aktéry. Ať se vyprávění, kterým chcete dokumentovat své přednosti, nezvrhne do nesympatického chvástání.

Je možné, že se personalista nezeptá. Často padne ale klasická otevřená otázka: „Řekněte nám něco o sobě.“ Pak můžete směle vytáhnout své historky a blýsknout se jako dobrý vypravěč. Je to sympatické. A o sympatii jde u pohovoru především.