Náměstek ČD: Víme, že vlaky mají zpoždění. Děláme, co můžeme

Komerční sdělení | 15.08.2022

Hostem úterního pořadu Rozstřel na iDNES.cz byl Jiří Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. Ten uvedl, že české vlaky jsou oproti západní Evropě mnohem starší. České dráhy se však snaží do modernizace neustále investovat a v letošním roce i proto vyřazují z provozu až padesát let staré vlaky, které roky jezdily kolem Brna.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Náměstek ČD: Víme, že vlaky mají zpoždění. Děláme, co můžeme

„Nyní je průměrné stáří českých železničních souprav asi třicet let. V Evropě je to ale asi o patnáct let méně a na tyto hodnoty bychom se chtěli časem dostat. Daří se nám to postupně zlepšovat, ale máme před sebou stále hodně práce. Nejstarší jsou příměstské vlaky kolem Brna, které jsou staré skoro padesát let,“ řekl náměstek Ješeta.

Máte nedostatek zaměstnanců? Vyberte si vhodné uchazeče ze 120 tisícové databáze internetového pracovního portálu jobDNES.cz.

Problémy na železničních tratích v posledních týdnech přibývají. Například Pendolino zvládalo cestu z Ostravy do Prahy za méně než tři hodiny, nyní cesta podle jízdního řádu trvá zhruba o dvacet minut déle.

Častokrát se tak cestující musí smířit s tím, že do cíle nedojedou včas. Ješeta ale pro iDNES.cz řekl, že práce na tratích potrvají ještě dlouho. Záleží podle něj na celé řadě okolností, mimo jiné i na Správě železnic, pod kterou tyto opravy spadají.

Spolupráce se školami

Na železnici však chybí i zaměstnanci. Situace kolem pracovního trhu je ale podle něj špatná všude a tak železniční doprava není žádnou výjimkou. Přesto se České dráhy situaci snaží neustále řešit.

„Řešíme to tak, že se aktivně snažíme lidi hledat. S úřady nebo se školami. Naštěstí má železnice obecně mnoho příznivců, kteří o práci u nás mají zájem. Pomáhají i benefity jako třeba náborové příspěvky či kratší pracovní doba. Pravdou ale je, že personální stav není ideální,“ přiznal Ješeta s tím, že se v Českých drahách snaží nabírat i zájemce z Ukrajiny.

Řada lidí si během prázdnin stěžuje, že spoje Českých drah bojují s opravdu velkou řadou zpoždění. Týká se to třeba tratě mezi Prahou a Ostravou, kde je včasný dojezd spíše výjimkou.

„Hlavním důvodem zpoždění je kumulace výluk, která není celoroční. Počítá se s tím, že většina problémů potrvá jen několik málo měsíců. Do budoucna se budeme snažit ty výluky nakumulovat tak, aby ta zpoždění nebyla tak velká,“ řekl náměstek ČD s tím, že se pokusí dojezdové doby zároveň zrealističtit. „Dám si to za domácí úkol,“ dodal.

Video můžete zhlédnout na www.idnes.cz.

Navýšení kapacit

Mnohým se taktéž nelíbí, že celá řada spojů, a to hlavně mezi velkými městy, jezdí přeplněná. Cestující kvůli tomu musí během jízdy stát a komfort je tak velmi nízký. Ješeta však v Rozstřelu iDNES.cz řekl, že kapacita některých spojů se v blízké době zvýší.

Ješeta zároveň uvedl, že přibývá na českých železnicích vlaků, které zvládnou jezdit ve vysoké rychlosti. Prozatím ale chybí trasy, na kterých by tyto vlaky mohly svůj potenciál využít. Trápí ho ale vysoký růst cen energetických komodit.

„České dráhy se snaží spotřebu energií minimalizovat. Nižší teplotu ve vlacích vyloučit nemůžeme. Méně než dvacet stupňů si však představit neumím. Kvůli vysokým cenám energií můžeme zdražit i jízdné,“ dodal Ješeta.