Každý druhý by chtěl pracovní Apple. Pro zaměstnance je symbolem statusu

07.08.2022

Zaměstnanecké benefity jako vzdělávací kurzy či dovolená navíc jsou na trhu práce již standardem. Firmy proto hledají nové způsoby, jak zvýšit atraktivitu pro současné zaměstnance a lépe lákat ty nové. Zdá se, že jedním z benefitů, které mají nejen na mladší generaci vliv, je vybavení značky Apple.
Každý druhý by chtěl pracovní Apple. Pro zaměstnance je symbolem statusu

Podle dat českého resellera značky Apple iWant by služební iPhone či MacBook jako benefit chtěla celá polovina dotázaných zaměstnanců. V minulém roce firemní zákazníci z kategorie malých a středních podniků u iWant za iPhony a MacBooky utratili proti roku 2020 o 112 procent více a objem dál roste.

Hledáte dobrého zaměstnavatele? Najděte ho na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz.

„Zaměstnavatelé si už s klasickými benefity nevystačí. Vzhledem k velmi nízké nezaměstnanosti hledají firmy způsob, jak zaměstnance přilákat nebo udržet. Vedle standardní možnosti práce z domova je to také pracovní vybavení od Applu,“ říká Apple Product Team Leader značky iWant Miloslav Winter.

Z průzkumu agentury Ipsos je zřejmé, že benefit poskytování pracovního iPhone, MacBooku, či Apple Watch dokáže uchazeče významně oslovit. Nejde ale jen o hardware.

Celá polovina dotázaných preferuje, kdyby zaměstnavatel kompletně používal ekosystém Apple. Pro 63 procent dotazovaných je značka Apple symbolem vyššího společenského statusu a pro třetinu je poskytování zařízení Apple jako firemní benefit jedním z důležitých parametrů při výběru zaměstnavatele.

„Nároky zaměstnanců na kvalitu firemní elektroniky se během přechodu na home office citelně zvýšily. A ukazuje se, že Apple je znak prestiže a fenomén, který má pořád potenciál zaměstnavatele výrazně zvýhodnit na pracovním trhu,“ dodává Winter.

Pro firmy jsou benefity příležitost, jak dát najevo, že rozumí současným potřebám zaměstnanců. Trendy v této oblasti ovlivnila také pandemie covidu, která obrátila pozornost mimo jiné ke kvalitě pracovního vybavení a k výhodám spojeným s prací z domova.

Podle průzkumu je pro třetinu dotázaných kvalita nabízené firemní elektroniky důležitý faktor při rozhodování o zaměstnavateli. Pro pětinu je pak důležitá i značka příslušenství a každý pátý se dokonce nespokojí s použitím zařízením, ale pouze s novým.

„Řada firem začíná chápat prémiové IT vybavení jako formu důležitého benefitu a příležitost, jak zájemce na trhu práce oslovit. A je to vidět na tom, jak u nás nakupují Apple produkty,“ dodává Winter.

Jednou z firem, která z důvodu prestiže a dopadu na zaměstnance přešla na ekosystém zařízení Apple, je platforma Amazing Places. Během loňského a letošního roku nakoupila pro své spolupracovníky několik kusů elektroniky s jablkem ve znaku.

Karty se obracejí. Zájemců o nákup nemovitosti ubývá, odhalil průzkum

ilustrační snímek

„Chceme být vnímáni jako moderní společnost zaměřená na zážitky a trendy ve všech aspektech toho, co děláme,“ říká Petr Kotík, zakladatel Amazing Places.

„Klademe důraz na design, kvalitu a výjimečnost. To, že naši zaměstnanci pracují na prémiových zařízeních od Applu, dotváří naši firemní kulturu a mindset. Pomohlo nám to také na pracovním trhu vyniknout a přitáhnout do týmu lidi, kteří sdílejí naše firemní hodnoty. Nehledě na to, že se s přechodem do ekosystému Apple zlepšilo celkové workflow, zejména v režimu hybridní kanceláře,“ uzavírá Kotík.