Firmy mění své pracovní benefity, mnohé není kde čerpat

13.03.2021

Firmy upravují své zaměstnanecké výhody a přizpůsobují se současné situaci, část „klasických“ zaměstnaneckých výhod není totiž možné aktuálně využít. Firmy se tak zaměřují na to, co jim v současné době dává smysl. Objevují se i nové bonusy, jako je třeba příspěvek na virtuálního asistenta.
Firmy mění své pracovní benefity, mnohé není kde čerpat

Roste zájem o benefity zaměřené na zdraví, jako je třeba zajištění zdravotní péče v místě pracoviště, příspěvek na nadstandardní péči nebo zdravotní konzultace.

Hledáte zaměstnavatele s benefity? Najděte si ho na internetovém pracovním portálu jobDNES.cz

 „Jednou z oblastí, na kterou pandemie poukázala, je péče o duševní zdraví zaměstnanců. Mnoho lidí se v izolaci potýká s psychickými problémy, je pro ně složité soustředit se s dětmi v jedné domácnosti na práci, navíc zvládnout běžnou péči o ně, případně i o své rodiče,“ říká Šárka Vránová, HR manažerka společnosti Accenture.

Na psychické zdraví svých pracovníků se snaží myslet, již před třemi lety firma vytvořila projekt Mental Health. Každý pracovník má svého „kouče“, na kterého se můžou obrátit s prosbou o radu. V rámci projektu je zaměstnancům dostupná i odborná psychologická pomoc, aktuálně v online podobě.

O psychickou pohodu zaměstnanců dbá například i banka Sberbank. V loňském roce zřídila speciální telefonní linku, kam se mohou zaměstnanci obrátit. „Telefonní linka funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu,“ říká Radka Černá, tisková mluvčí společnosti Sberbank. Zároveň doplňuje, že kromě psychické pomoci mohou zaměstnanci dostat radu z oblasti financí, práva, případně konzultovat svůj zdravotní stav. Služba také pomůže s vyhledáním a objednáním k odbornému lékaři.

Příspěvek na práci z domova

Z průzkumu společnosti Profesia vyplývá, že lidé mají také zájem o příspěvek na práci z domova, konkrétně třeba na internetové připojení, vybavení domácí kanceláře nebo techniku.  

„Podle našeho průzkumu jej zatím poskytuje jen o něco více než 10 procent firem, ale jedná se o jeden z nejzajímavějších benefitů, které mohou zaměstnavatelé v případě, že jejich zaměstnanci pracují z domova, nabídnout,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Na vzestupu je také zájem o příspěvek zaměstnavatele na pojištění, mezi zaměstnanci roste obava ze ztráty stabilního příjmu. „ Data BNP Paribas Cardif ukazují, že došlo k meziročnímu nárůstu pojišťovaných úvěrů pro případ ztráty zaměstnání o více než 70 procent, a to jak u hypoték, tak i u spotřebitelských úvěrů,“ říká Martin Steiner, obchodní ředitel BNP Paribas Cardif.

Podle údajů z pracovního portálu Profesia zůstávají ale stále nejčastějším benefitem stravenky. Kromě klasických stravenek zaměstnavatelé nabízejí i příspěvky na donáškové služby. Objevují se i další novinky, jako je třeba virtuální realita. Virtuální asistent může za zaměstnance vyřizovat například komunikaci s úřady a tím pádem snížit jeho zatížení.

Nejoblíbenějším benefitem zůstávají stravenky: