Tato pracovní pozice není aktivní.

Grafton Recruitment s.r.o.

Collection specialist - credit controller

(referenční číslo: 10-13-219252/JD)

Do you speak English and German or French? Are you talkative strong person? Do you have economic background? If so, we have interesting opportunity for you For our client - very successful international company - we are looking for the right candidate for the position COLLECTION SPECIALIST - CREDIT CONTROLLER

Essential Functions

  • Weekly and monthly reporting to direct supervisor
  • Monthly Delinquency notices
  • Processing monthly credit memos and the appropriate reporting
  • Provide excellent & considerate customer service to dealers and sales
  • Internal and External customer interface
  • Participate in team planning meetings
  • Meet defined department goals and activity metrics

Key Responsibilities

  • The duties of a Collections Specialist include collection calls and/or correspondence in a fast paced goal oriented collections department.
  • Providing customer service regarding collection issues, process customer refunds, process and review account adjustments, resolve client discrepancies and short payments. * Responsible for monitoring and maintaining assigned accounts- Customer calls, account adjustments, small balance write off, customer reconciliations and processing credit memos.
  • Accountable for reducing delinquency for assigned accounts.
  • Perform other assigned tasks and duties necessary to support the Accounts Receivable Department.
  • Enlist the efforts of sales and senior management when necessary to accelerate the collection process.
  • Establish and maintain effective and cooperative working relationships with dealers and sales.

location - Vsetin

Požadujeme:

  • good english level + german or french
  • corporate Collections experience
  • Knowledge of Billing and Collections procedures
  • Accounts Receivable knowledge/experience a plus
  • Strong attention to detail, goal oriented
  • Experience with SAP as an advantage
  • Commitment to excellent customer service
  • Ability to prioritize and manage multiple responsibilities

Nabízíme:

Benefity:

  • international team
  • meal tickets
  • team building activities

Are you interested in this position? Please fill in the contact form or send us your CV both in English and Czech language with the ref. number in the subject of your application.

If you have had an interview in Grafton already, please contact your consultant directly via e-mail.



For more related job opportunities visit www.grafton.cz/en/jobs/business-services/


Přečtěte si prosím pozorně následující text a uvádějte jej vždy společně s Vaším mailem/dopisem, jinak nebudeme moci pracovat s Vašimi zaslanými údaji.
Souhlasím, aby společnost Grafton Recruitment s.r.o., sídlem Na Poříčí 3a, Praha 1, (dále jen společnost), zpracovávala mé osobní údaje pro účely zprostředkování práce (ukládání, úprava, vyhledávání, třídění, kombinování, likvidace a poskytování třetím osobám, jejichž totožnost je mi společnost povinna sdělit) v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. "O ochraně osobních údajů" ve znění pozdějších předpisů, a to až do odvolání písemnou formou. Potvrzuji, že jsem obeznámen se svými právy v souvislosti s přístupem k informacím a jejich ochraně podle §12 a §21 zákona č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších předpisů. Pro plné znění klikněte na http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=4&submenu=5&loc=20.

Region: Zlínský kraj
Obor: Administrativa, Obchod, prodej, nákup, Telekomunikace
Typ nabídky: Zaměstnání